24 Ocak 2009 Cumartesi

Manifesthope

İsimlerini hatırlamıyorum ama geçenlerde izlediğim bir programda Amerika'dan bir gazeteci buradan bir gazeteci arkadaşına, 2 sene önce, "Bu adama dikkat et 5 sene içinde Amerikan başkanlığı için çalışmaya başlayacak" diyor. O adam şimdi Air Force One ile dolaşıyor.

Ve o adam yani Obama, iki sene önce ortalama bir amerikalının bile adını bilmediği bu insan dünyanın ümidi olarak karşımıza çıktı ve ufak ufak süper kahraman payesine doğru ilerliyor.

Bu nasıl bir reklam kampanyasıdır, bu nasıl bir bilince işlemedir bilemiyorum ama tam da seçimlere yaklaştığımız şu günlerde, bilboardlardaki "liderler"imizi ve kampanyalarını gördükçe, aradaki anlayış farkını görmemek elde değil.

1 yorum:

  1. Bu sadece bir siyasi kampanya değil kültürel, sanatsal bir süreçtir; interneti (facebook, twitter, bloglar vb.) etkin kullanmak, seçmene yeni kanallardan ulaşmayı bilmektir. Yaşadıklarından sıkılmış değişim isteyen bir kitlenin grafitileri ile, posterleri, grafik çalışmaları ile "umuda" (!) sahip çıkmaları ve değişimi istemelerinin sonucudur. Tabii bu durum "seçilenin" omuzlarına devraldığı enkazdan daha fazlasını yükler, artık o umut edileni gerçekleştirmek görevindedir...

    Aslında yoktur birbirlerinden farkı eskisiyle yenisinin. Amaç ve ilkeler bellidir! Bunun nasıl yapıldığı ise sonunda kafanıza ayakkabı fırlatılıp fırlatılmayacağı kadar fark yaratır.

    Manifesthope ise idolleştirilmenin, ikon yaratmanın ayyuka çıktığı bir sanat gösterisidir, sanatsal siyasi kampanya haline dönüşen bu seçim sanırım estetik anlamda siyasi anlamda verebileceğinden daha çok umut ve keyif vermiştir.

    YanıtlaSil