Bahsi geçen konu

Sen bize birşey mi demek istiyorsun?

Askerden arkadaşım E İstanbul'un bir semtinde berberdir. Askerde de berberimiz olan E'yi sık sık gittiğim muhitte ziyaret eder saçımı kestirir, muhabbet ederim. Bizim E bahis merakından kullandığım telefonu, onunla internete nasıl girildiğini sormuştu bir ara. Bir sonraki görüşmemizde ise geniş ekranlı, dokunmatik arayüzlü yeni telefonu ile tanıştım; "abi bununla iddaa sitesine giriyorum ama, şifremle oturum açamıyorum, bir baksana, sen anlarsın!" diyordu. Baktım, hallettim, artık iddaa'sı yanından ayrılmayacaktı...

Geçen hafta bahis gazeteleri ve kuponlarının eksik olmadığı dükkanında sıramı beklerken hem laflıyor hem de bluetooth ile telefonuna aldığı dosyaların akıbetini araştırıyordum. E bir yandan benimle konuşuyor, tıraşını yapıyor, diğer yandan da gazetelerin kuponların üzerine eğilmiş arkadaşına iddaa dersleri veriyordu. İşi çözmüştü, iddiasına göre 200 lirayı 300 lira yapabiliyordu bir günde, 1000 lirası olsa neler neler yapardı ama o kadar birikmişi yoktu... Hangi maçlarla nerelerin kuponda işaretlenmesi gerektiğini, onların toplamından nasıl sonuçlar çıktığını ve nasıl kazanılacağını anlatıyordu.

David Mamet'in House of Games'ini izlemiş biri olarak kulak misafiri olduğum şeyleri kurdum kafamda. Tezgah böyle kurulurdu işte, bir yabancı böyle heveslendirilip parası emanet alınırdı. Kesinlikle o ortam için söylemiyorum bunu ama hayalgücüm buna teşvik etmişti beni.

1000'lerce lirayı değil belki 200, 300'ü "n'olacaksa olsun" diyerek gözden çıkarmak kolaydır birçok kişi için, hele böyle kazanmanın garanti olduğu bir durumda. Peki bir de dün parasını nakit ödeyip hatalı olduğu için geri gönderdiğim ürünle bu durum birleştirilse. Siz ödemeli bir paket alıyorsunuz, ödemeden alamıyor, almadan açamıyorsunuz... Bu internette bir siteden satın aldığınız veya bilginiz dışında size ödemeli gönderilmiş birşey olabilir. Sonuçta farkediyorsunuz ki ödemesini yaptığınız bu şey istediğiniz, teklif edilen, beklediğiniz değil. Sorun yok, olduğu gibi geri yolluyorsunuz, paranız da bir hafta sonra hesabınıza yatıyor. Peki bir hafta boyunca paranızla ne yapılıyor, kaç kişi beklemediği bu tür kargoları teslim alıyor? Havuzda biriken parayla bahis oynanarak ne kadar para kazanılıyor? Nasıl hikaye? Ortam çok kötü olmuş, yaşanmaz artık buralarda! Yoksa, yoksa ben mi kötüyüm?

Tabii ki yukarıda bahsettiğim şeyler olmuyor, hepsi birkaç şeyin bağlanmasından çıkan kurgusal bir senaryodan ibaret. Filmlerin son jenereğinde yazdığı gibi olay, karakter ve isimler hayal ürünüdür gerçek olaylar ve yaşayan kişilerle benzerlik göstermesi tesadüfidir...

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.