13 Nisan 2011 Çarşamba

Calgonit Finish'i gördü

Gözüm ecza dolabında bir kutunun yan yüzündeki isme takıldığında Calgonit ismi çoktan tarih olmuştu... O isim; ilaç, temizlik malzemesi, kişisel bakım ürünleri üreten dünya devi kimya şirketi Reckitt Benckiser'di.

Vanish, Cillit Bang, Durex, Nurofen, Strepsils, Veet, Gaviscon, Air Vick...

İngiliz Reckitt&Colman ile Alman Benckiser'in 1999'daki evliliği ile doğan, merkezi İngiltere'deki şirketin cirosu, kârı, hisse değeri veya diktiği ağaçların yanı sıra çevreyi nasıl kirlettiği değil şu an ilgilendiğimiz konu. Konu; RB'nin çok bilinir bulaşık makinesi ürünleri Calgonit markasını Finish olarak değiştirmesinin reklam sektörüne göre riskli bir tazelenme, yeniden konumlandırma olduğu mu, yoksa kendi açıklamalarıyla küresel çapta başlatılan bir sürecin sonucu olarak Türk pazarında küresel marka ile yer alma kararının uygulaması olduğudur gerçekten?

Türkiye'de marka değişimi yaşanır, basılı medya ve televizyon kanallarında eski güvenilir kalitenin yeni markası lanse edilirken Adıyamanlı Mehmet Öztürk'ün açtığı davanın bu sürece denk gelmesi gözden kaçan bir ayrıntıdır. Mehmet Öztürk'ün Sağlık ve Gıda Güvenliği Hareketi Adıyaman temsilcisi olması da öyle...

Görevinin yanı sıra dikkatli bir tüketici olan Mehmet Bey aldığı 1 Kg'lık Calgonit marka kireç önleyicinin eksik gramajda olduğunu fark eder, 1000 gr'lık ambalaj tartıda 630 gr. gelmektedir. Bunun üzerine aynı üründen birkaç tane daha alır ve tartar, sonuç yüzde 20 ila 35 arasında değişen eksik ağırlıktır. Tespit, toplama ve üretimin durdurulması istemiyle yargıya taşınan konu, bilirkişi çalışmaları ve 1 yıldan süren mahkemeden sonra Calgonit marka ayıplı ürünlerin piyasadan toplanması ve 3 ay süre ile üretimin durdurulması kararıyla sonuçlanır.


Ülkemizde denetim eksikliğinden faydalanarak, eksik dolumlu ürünleri piyasaya sürerek haksız kazanç sağlayan ve yüksek teknolojiye sahip dolum tesislerinin olmadığı düşünülemiyecek firmanın marka değişimi işte bu mahkeme sürecinde gerçekleşmiş, Calgonit bu sırada çoktan finişi görmüş, yeni marka ile engel, yasak, mahkeme kararı dinlemeden raflardaki yerini almıştır.

Ne tesadüf!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder