Aşk nedir Nick?



Hayranlarından birininin bir internet sitesinde kendisine sormuş olduğu "Aşk nedir ve en sevdiğiniz on aşk şarkısı nelerdir?" sorularına Nick Cave, yeni albümünün kayıtları sırasında bir mektupla cevap veriyor ve yukarıdaki listede yer alan, "yıllardır benimle birlikte dolaşan şarkılar" olarak tanımladığı listeyi de mektubuna ekliyor. 

"Mektupta neler yazıyor?" derseniz;

"Sevgili Mack ve Luiza,

Burada, Los Angeles'ta sabahın erken saatleri ve uyuyamıyorum. Tüm gece stüdyodaydım ve yeni şarkılar üzerinde çalıştım. Eğer bu mektup aceleye getirilmiş gibiyse, beni affedin çünkü kafamda kelimeler ve melodiler uçuşuyor. Aşkı sormuşsun Mack, belki de aşk her yerdedir, belki de şarkılar aşkın konuşma şeklidir/dilidir. Belki de onlara düşündürdüğümüz şey budur, bizi, yaşamımızı, yıpranan bu garip, tahammülsüz duyguyu seslendirmek için. Bilmiyorum. Belki bazı şarkılar aşkın gerçek halidir ve bundan dolayı bizi derinden etkilerler. Şarkılar basit, açık sözlü, kalbi lime lime eden araçlar, başka sanat formlarının aynı ani ve korkutucu hassasiyetle yapamayacağı bir şey. Bu yüzden yıllardır benimle birlikte  dolaşan, dünyamda sallanan ve beni kurtarmakta başarışız olan eski, hüzünlü şarkılarımın listesi. Onlar alçakgönüllü küçük aşk bombaları, sevgili Luiza, her şeyin olabileceği kadar önemli.

Sevgiler, Nick."

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.