Goddess of Ubisoft
Jade Raymond, her erkeğin rüyalarını süsleyebilecek biri, güzel, akıllı ve bilgisayar oyunları oynuyor! Hatta öyle bir pozisyonda ki sizin oynamanızı teşvik bile edebilir. Son olarak Assasin's Creed oyununun prodüktörlüğünü yapan Jade 28 Ağustos 1979 (çiçek yollayın diye söylüyorum) Montreal, Kanada doğumlu. Bilgisayar oyunları yapmak için bilgisayar eğitimi almış, evet ilgisi doğrudan oyunlarmış. Bağımlısı olduğu ilk online oyunu Everquest olarak açıklayan, takma ismini kendine saklamayı tercih eden Jade'in favori oyun platformları ise Xbox 360 ile PSP. Everquest çıktığında 3 ay boyunca, günde 10 saat oynamış. En sevdiği oyunların başında Resident Evil 4 gelen Jade'in Prince of Persia Sands of Time ve Tekken 3 de favorileri arasında yeralıyor. Maymunlar, tuhaf Japon isimleri ve zombiler barındıran oyunlar ise onun zayıf noktasını oluşturuyor (ben de bir yakınlık hissediyordum zaten). Bahsetmişken favori ilk 5 filmi Hero, Evil Dead 2, Magnificent Seven, Raiders of the Lost Ark, Professional, ilk 5 tv dizisi ise Lost, Alias, 24, Aqua Teen Hunger Force ve Six Feet Under. Tanrıça değildir de nedir, söyler misiniz?
Birçok "kod kırmızı", "kod yeşil" anonsu yaparak ve personelin çağrı cihazlarına mesajlar yollayarak ilk çalışma deneyimini bir hastanenin santralinde kazanmış. Okulunu bitirdikten sonra ise önce Sony'de ilk araştırma geliştirme takımını kurarak, ardından da EA'da çalışmış. Sims Online'ın arkasında meğer kendisi bulunuyormuş. New York ve San Francisco'da 7 yıl çalıştıktan sonra (kaç yaşında oluyor bunlar diye sorarlar adama), oyunlar yapmak için memleketi Montreal'e taşınıp Ubisoft'ta çalışmaya başlamış.
Gelelim Assasin's Creed'e, 1191 yılında 3. Haçlı Seferi sonrasında Kudüs'de kutsal toprakların bütünlüğü tehdit altındadır, kahramanımız Altair ise her iki tarafta pürüzleri temizleyerek (!) geleceği etkileyecek güçler dengesinin bozulmasını önlemeye çalışmaktadır. Şam, Kudüs ve Akr'dan oluşan çok büyük bir alanda serbestçe dolaşmanıza imkan veren oyun, ekibin yaratıcı yöneticisi Patrice Desilets'in okuduğu bir kitaptan esinlenmesi ile ortaya çıkmış. Wladimir Bartol'un kaleme aldığı tarihi roman Hasan Sabbah'ın, Alamut Kalesi'nin, fedailerinin ve cennet bahçelerinin konu alındığı "Fedailerin Kalesi Alamut" (kartal yuvası) adlı kitap, Yurt Kitap Yayınlarından, 1998 tarihinde ülkemizde de yayınlanmış.
7 kişi ile başlayıp ve 150 kişilik bir kadroyla tamamlanan ve Jade Raymond'ın prodüktörlüğü ile gerçekleşen bu yeni nesil FPS'nin içerdiği yenilikler arasında çok yönlü yol alma, yeni yapay zeka ve diğer karakterler ve mekan ile etkileşimi sayabiliriz. Kaçış veya kovalama rotanızı belirlemek için hakim bir noktaya tırmanabilir, bu planınızı uygularken mimari öğelerden etkileşimli biçimde yararlanabilirsiniz. Pazar yerinde omuzlarına çarparak, sırtlarından iterek ilerlediğiniz insanların tepkileri, yüz hareketlerinin birbirlerinden farklı ve detaylı olduğunu göreceksiniz, ayrıca halkın çevrelerinde olan diğer olaylara da tepkileri de çeşitli. Kavga-dövüş sahnelerinde adam alma metodu da geliştirilmiş, taktik hareketleriniz yaratıcılığınız ile sınırlandırılmış. Tabi bütün bunları deneyimlemeniz için güçlü bir sisteme (tavsiye edilen sistem, 3 GB ram, core duo işlemci, ATI HD2900, Nvidia GeForce 8800 serisi veya daha iyi grafik kartı) ihtiyacınız olacak. Grafikleri ve oyun türüne kattıkları ile göz dolduran Assasin's Creed adından oldukça sözettirecek gibi... Oyunun fragmanına buradan ulaşabilirsiniz (meraklısına, fragmandaki parça Unkle, Lonely Soul), videonun oyun içi grafikler olduğunu belirtmek isterim, ayrıca bu macerayı Jade Raymond'ın "heyecanlı" anlatımıyla izlemek için buraya, Ubidays'07 röportajı için buraya bakabilir, Jade bana Fransızca konuş derseniz bu iki linkten faydalanabilirsiniz, hmmm c'est si bon...
Birçok "kod kırmızı", "kod yeşil" anonsu yaparak ve personelin çağrı cihazlarına mesajlar yollayarak ilk çalışma deneyimini bir hastanenin santralinde kazanmış. Okulunu bitirdikten sonra ise önce Sony'de ilk araştırma geliştirme takımını kurarak, ardından da EA'da çalışmış. Sims Online'ın arkasında meğer kendisi bulunuyormuş. New York ve San Francisco'da 7 yıl çalıştıktan sonra (kaç yaşında oluyor bunlar diye sorarlar adama), oyunlar yapmak için memleketi Montreal'e taşınıp Ubisoft'ta çalışmaya başlamış.
- İndirmeyin beni aşağıya, fena yaparım!
7 kişi ile başlayıp ve 150 kişilik bir kadroyla tamamlanan ve Jade Raymond'ın prodüktörlüğü ile gerçekleşen bu yeni nesil FPS'nin içerdiği yenilikler arasında çok yönlü yol alma, yeni yapay zeka ve diğer karakterler ve mekan ile etkileşimi sayabiliriz. Kaçış veya kovalama rotanızı belirlemek için hakim bir noktaya tırmanabilir, bu planınızı uygularken mimari öğelerden etkileşimli biçimde yararlanabilirsiniz. Pazar yerinde omuzlarına çarparak, sırtlarından iterek ilerlediğiniz insanların tepkileri, yüz hareketlerinin birbirlerinden farklı ve detaylı olduğunu göreceksiniz, ayrıca halkın çevrelerinde olan diğer olaylara da tepkileri de çeşitli. Kavga-dövüş sahnelerinde adam alma metodu da geliştirilmiş, taktik hareketleriniz yaratıcılığınız ile sınırlandırılmış. Tabi bütün bunları deneyimlemeniz için güçlü bir sisteme (tavsiye edilen sistem, 3 GB ram, core duo işlemci, ATI HD2900, Nvidia GeForce 8800 serisi veya daha iyi grafik kartı) ihtiyacınız olacak. Grafikleri ve oyun türüne kattıkları ile göz dolduran Assasin's Creed adından oldukça sözettirecek gibi... Oyunun fragmanına buradan ulaşabilirsiniz (meraklısına, fragmandaki parça Unkle, Lonely Soul), videonun oyun içi grafikler olduğunu belirtmek isterim, ayrıca bu macerayı Jade Raymond'ın "heyecanlı" anlatımıyla izlemek için buraya, Ubidays'07 röportajı için buraya bakabilir, Jade bana Fransızca konuş derseniz bu iki linkten faydalanabilirsiniz, hmmm c'est si bon...
Hiç yorum yok: