High Plains Drifter

High Plains Drifter (1973) imdb

Çölden gelen atlının çok uzaktan sıcağın verdiği etkiyle dalgalanarak kameraya girmesi, hafif bir kovboy müziği,  atın ayaklarından çıkan tozların havaya karışması, şerifin, berberin cama yapışmış haliyle, saloon sahibinin ağzı açık bakışlarıyla, ve sakin bir atın ayak sesleri eşliğinde, tüm kasabalının kasabaya gelen yabancıya pür dikkat bakması, barda hemen yabancıların sevilmediğiyle ilgili replikleriyle, kasaba kadınlarının yabancıya bir anda aşık olmasıyla, rüzgar sesi arasında atından inen yabancının saloon a girerken mahmuz sesleri ile bir kovboy klasiği. Bir kovboy filminden insan başka ne ister ki?

-Bira,
Bir şişe de viski.
-Pek iyi değil. Ama sadece bu var. Başka bir şey ister misiniz?
-Sadece şunu huzur içinde içmek için bir saat.


-Jim Duncan adını hiç duydun mu?
-Ben çok şey duydum. Niçin sordun?
O bu kasabanın şerifiydi. Şimdi kırdaki isimsiz bir mezarda yatıyor. Mezarı işaretli olmayan ölülerin huzura kavuşmadığını söylerler. Sen buna inanıyor musun?
- Umurumda olduğunu nereden çıkardın?
- Bilmiyorum. Bu kasabanın yabancılardan korkmasının nedeni o. Seni bu konuda uyaracaktım. Ne kadar komik.
-Komik olan nedir?
-Şimdiden arkanda yedi cesetle... dinamitlenmiş bir otelde bunu bana mı soruyorsun?
-Ben sadece bir şişe viski almak... ve sıcak bir banyo yapmak için uğramıştım.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.