1200 metrekarelik yolcu salonuna sahip Karaköy İskelesi dün gece şiddeti saatte 42 km.'i bulan lodosun etkisiyle 16 dubasından birinin su almasını sonucu yan yattı ve kurtarma çalışmalarının sonuçsuz kalmasıyla gece yarısı sulara gömüldü. Saat 20:30 sularında yan yatan ve boşaltılarak seferlerin iptal edildiği iskele 4 saat süren kurtarma çabalarına rağmen sulara teslim oldu.
Şehirhatları vapurlarının çalışmaya başlandığı yıllardan beri var olan iskele 1936'da Haliç Tersanesi'nde yapılan yenisi ile değiştirilmiştir. 1958'e kadar hizmet veren bu iskele dubalarının su alması ile yan yatmış ve batmıştır. Bu dönemde Kadıköy ve Haydarapaşa vapurları Galata Köprüsü'nde bulunan Adalar İskelesi'ni geçici olarak kullanmış, batık olan iskele Haliç Tersane'sine çekilerek onarım gördükten sonra aynı sene içinde bu sefer köprüye bağlanmayarak şimdiki yeri olan Kefeli Han'ın önüne sabitlenmişti. Bu iskele ise 1 Mart 1966'da iki Sovyet tankerinin liman ağzında çarpışması sonucu denize dökülen mazotun alev alması sonucu yanına bağlı "Kadıköy" vapuruyla beraber yanmış, yenisi aynı yıl içinde hizmete girmişti.
Dün (21 Kasım 2008) sulara gömülen iskele 1984 yılında İstinye Tersanesi'nde yapılarak kullanıma açılmış, eski iskele ise Harem'e bağlanarak hizmet binası olarak görev yapmaya başlamıştır.
Geçici iskele kurulup seferler başlamış.
YanıtlaSil