Savarona: 2911
Görünen o ki 2010 yılı sinema tarihimiz açısından ilklere tanık olmaya devam edecek. Böyle lanse edilen işlere mesafeli durmak gerektiğini düşünürüm hep, Savarona: 2911 da fragmanı ile bunu doğrular nitelikte.
Bilgisayarla modelleme işiyle uğraşmayan veya bu işlere film, oyun gibi mecralarda ilgisi olmayan birine anlatmak zor olsa da; bu işin, hem de böyle uzun metraj bir sinema filmine soyunmanın hiç de hafife alınacak bir şey olmadığını söyleyebilirim. Ancak son 15 yılda enfes örneklerini izlediğimiz, bilgisayar animasyonunun kendini sürekli aşarak geldiği nokta ile değerlendirmek zorunda olduğumuzdan bu film bilgisayar oyunlarının, hatta amatör kısa filmlerin bile yıllarca gerisinde kalmış yapısıyla bizi hayal kırıklığına uğratmaktan öteye geçemiyor.
Birçok ürün çıkaran, endüstri haline gelmiş, sadece animasyon üreten stüdyoların varolduğu dünyada birçok kötü işe de rastladık. Onlar yıllar içinde gelişerek doğruyu, iyiyi yapar hale gelirken talepsizlikten, bütçesizlikten, böyle bir kültür geliştirememekten kaynaklı olarak biz elimize ancak 2010 yılında böyle bir film alıyoruz.
Herşeyi matbaanın bu coğrafyaya geç girişine endekslemek doğru mu bilmiyorum ama 2911'e tarihlenen olaylar gibi animasyon sinemamızın geleceği de çok uzakta gözüküyor...
Hiç yorum yok: