Turuncu Devrim

Dakar yarışının resmi organizatörü ASO, bir basın toplantısı düzenleyerek 2010 yılında motor kategorisinde tüm fabrika takımlarının 450 cc ile yarışmak zorunda olduğunu bildirdi.

Her ne kadar bunun amatör yarışçılar ve fabrika takımlarının dengelerini eşitlemek ve amatörlerin şanslarını arttırmak için olduğu kabul edilse de, Ocak ayında başlayacak yarışa bu kadar az süre varken deklare edilen kararın KTM’in hoşuna gittiği söylenemez... Hele ki neredeyse tüm hanedanlığı ve PR’ını hemen aşağıdaki 690 cc’lik tek silindirli makinesine borçluyken...


2008’de güvenlik nedeni ile iptal olan, 2009 senesinde benzer nedenler ile Güney Amerika’ya taşınan ve bitirebilmenin bile büyük başarı sayıldığı Dakar’da yıllardır şampiyonukların tamamına ambargo koyan ve markasının çölle özdeşleştiği turuncuları artık Dakar’da böyle "Hikmet abi GPS'i hani sen alacaktın" halleri içinde göremeyeceğiz.


Tüm bunlar için yarışa BMW’yi de dahil etme çabasının beyhude hamleleri diyebiliriz.. Çünkü hangi motor gücünden bahsedildiği çok da önemli değil. Amatörler kıbleye diz çökmüş krank mili ile uğraşırken , bir önceki akşam baldırları masörler tarafından yağlanan KTM pilotları için su taşıyan süvarilerin olduğu bir ortamda hiçkimse fabrika takımları ile baş edemez.

KTM bu hamleye karşılık köprüleri yıkıp burada yarışacağını çoktan açıkladı.

Yarışın eskisi gibi Afrika’da olması ve tarihlerin de Dakar’la çakışması sanırız yeterince manidar...

Not: Kemal Merkit ve Kutlu Torunlar bu sene de DAKAR'dalar...

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.