Motosiklet ve bisiklet kilitleri

Motosikletim için mevcut zincir ve kilidimi daha güçlü, güvenilir bir çözümle değiştirmek istemem üzerine çeşitli YouTube kanallarındaki zincir kesme videolarını tekrar izledim ve biraz daha derin bir araştırmaya girdim...

Listemdeki zincir ve kilitler şunlardı;
Sahip olduğun Onguard ile araştırmaya başladım sonuçta Abus ve Maggi'ye güvenim daha fazlaydı. Onguard'ın zincirinde makas ve taş motoru ile kesme testlerinde başarılı gibi duruyor fakat U kilit hiç güven vermiyordu. Araştırma sonucunda zincirin ve U kilidin de sağlam bir çelik kısma sahip olduğu ortaya çıktı, bu şekilde yapılan testlerin hepsinde ürün büyük başarı göstermiş oluyor.

Aşağıdaki test bunu ispatlıyor.


Fakat U kilidin zayıf noktası kilit göbeği ve kolayca maymuncuk ile açılması. Onu da aşağıdaki videoda görebiliyoruz.


Onguard 8001 Brute modelinin de hem güçlü hem de zayıf yönlerine şu iki test videosundan izleyebilirsiniz...




Abus Extreme Plus 59, Abus'un en yüksek seviye zincir kilit takımı. Şansımı Abus'ten yana kullanmak istedim. İkinci elde bile 170 cm olanı 1400 liraydı. Satıcı fiyatının 2100 lira olduğunu hayal etse de 1689 liraya sıfırı satıldığı için ikinci ele 1400 lira vermekten vazgeçtim. Zaten elimde oldukça güvenlikli olduğunu düşündüğüm bir zincir olduğundan -motosikletime U kilidi şeklinde disk kilidi takamadığımda- 250 mm'lik Maggi Fort Knox U kilit almaya karar verdim. Maggi için Riders of Bilgi'nin biraz ticari kaygıları olan yarı şeffaf "Kilidiniz Kesim" serisi videolarıyla yetinmek zorunda kaldım. Kilidi biraz incelediğimde verdiği sağlamlık hissiyle bu kilidi aldım.

Şimdi zincir testlerinin o kadar da şeffaf olmadığını düşündüren videoya gelmek istiyorum. Evet Abus, Maggi ve diğer bir çok zincir hiç bir test videosunda kesilemiyor çünkü hepsi baklaların en güçlü olduğu yerleri deniyorlar. Oysa Abus'un Extreme Plus 59'un kilide giren kısmı ile 12KS120'nin disk kilidine takılan kısmını deneyen yok.

Bahsettiğim zayıf nokta

Extreme Plus 59 için bu videoya istinaden Abus Extreme 59'un zayıf bir zincir olduğunu düşünmüyorum, bu şekilde motosikleti çalacak hırsız pek olmaz, olsa da duyarsınız :)


Uzun bir yazının ardından konuyu bağlamak gerekirse; motosiklet ya da bisikletiniz için kilit ya da zincir alırken daha ucuz alternatifleri de değerlendirin, fakat kilitlerin plastik kasalarının altında da ne olup olmadığına iyi bakın derim.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.